Shaklee di hatiku...

salam khamis semua...

setelah sekian lama tidak berblog...alkisahnya saya baru je selamat melahirkan anak yang ke tiga Uwais namanya...tak sabar rasanya nak kongsi pengalaman kali ni...pengalaman mengandung dan berpantang bersama shaklee...

Jujur saya katakan, pengalaman mengandung dan bersalinkan Uwais ini suatu pengalaman yang menggembirakan bagi saya. Pengaliran susu saya tersangat lancar, perasaan lebih tenang dan gembira, proses kelahiran yang sangat mudah normal dan tanpa jahitan, Uwais yang mudah dijaga dan sebagainya.

Dari awal mengandung lagi saya amalkan shaklee...

Fungsi ringkas setiap vitamin untuk IBU-IBU HAMIL dan MENYUSU:

> Protien (ESP) : untuk BINA SEL. Sel terbina dari protien. Tanpa protien, pembinaan dan perkembangan sel boleh terbantut.

> Multivitamin dengan zat besi (Vitalea) : demi memastikan sel mendapat semua vitamin penting dalam membentuk membentuk organ.

Zat besi penting untuk pembinaan darah dan pembesaran janin.

> B complex : penting untuk pembinaan sel darah, saraf dan beberapa organ penting termasuk tengkorak kepala.

> Vitamin C : pembentukan kolagen dan membantu sistem ANTIBODI.

> Kalsium (Ostematrix) : PEMBINAAN SEL DARAH MERAH serta tulang bayi.

> Omega : membantu PEMBENTUKAN SEL OTAK.


Hb saya 11++ dan tiada sebarang masalah yang serius..Saya mula menyusukan Uwais sebaik sahaja dia lahir ke dunia ini sehingga lah sekarang secara sepenuhnya. Dan saya sangat-sangat percaya apabila tubuh badan kita sihat, emosi pasti gembira dan segala-galanya akan berjalan dengan smooth dan lancar. Dan saya percaya suplemen Shaklee yang saya amalkan ini adalah antara FAKTOR UTAMA saya cepat sembuh selepes melahirkan Uwais, dan B-Complexnya membantu perasaan saya menjadi tenang. Bila badan sihat, fikiran tak stress alhamdulillah, susu pun sangat mudah untuk dihasilkan.

Percayalah. Susu ibu sangat berkait dengan emosi dan kesihatan tubuh badan kita. Sebab tu lah apabila anda demam atau period susu anda akan drop. Dan sebab itulah, apabila anda stress di tempat kerja susu anda akan drop. Percayalah. :) Kerana itu, pemilihan suplemen haruslah diambil daripada suplemen yang terjamin selamat, yang elok, yang terjamin kualitinya. Dan saya memilih Shaklee! :D

Selamat bergembira Mommy-mommy semua! Jadikan pengalaman mengandung, bersalin, berpantang dan penyusuan anda sesuatu yang indah!

Anda mahu berkongsi sesuatu dengan saya? Anda boleh menghubungi saya melalui:

WhatsApp/Sms: 013-9203530

shaklee id : 971484

Comments

Popular posts from this blog

7 SEBAB UTAMA LETIH DAN PENAT BERPANJANGAN

Makan Vitamin masih tak berkesan-Kenapa Ya?

Jom berNutriWhite