Cadangan Pengambilan Vitamin Untuk Ibu Hamil

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Setelah mengetahui vitamin Shaklee yang sesuai untuk ibu hamil, di sini saya menyediakan cadangan pengambilan vitamin-vitamin tersebut :-


Vitalea
B complex
Vitamin C
ESP/ MealShake
Ostematrix
Omega Guard



Cadangan pengambilan vitamin Shaklee untuk ibu hamil


(1) B-Complex - 1 tab daily. Tak perlu ambil acid folic separately, because this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi preggy mommies tak perlu ambil obimin lagi.

(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

(4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggy mommies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.

(5) Protein (ESP) - Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. 2 kali sehari. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu). ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya preggy mommies tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.

(6) Omega Guard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.(untuk trimester ke 3)

Cadangan jadual makan vitamin Shaklee untuk ibu hamil


(1) Selepas breakfast : Secawan ESP, 1 biji B-Comp, 1 biji Vit-C dan 1 biji Vita-Lea.


(2) Selepas Dinner/ sebelum tidur: 4 biji OsteMatrix.


Nota : Penyerapan kalsium bergantung kepada berapa kerap kita buang air kecil. pada waktu malam, kita kurang ke toilet, jadi tubuh lebih mudah menyerap lebih banyak kalsium. sebagai bonus, kawan2 akan dapati boleh bangun pagi keesokannya dengan lebih mudah, tiada cramp dengan badan yang lebih ringan.

LIZA 
Your Favorite SID 971484
01119950152

Comments

Popular posts from this blog

7 SEBAB UTAMA LETIH DAN PENAT BERPANJANGAN

Makan Vitamin masih tak berkesan-Kenapa Ya?

Jom berNutriWhite